K čemu slouží analýza klíčových slov

Jak psát texty na web tak, aby byly co nejvíce vidět? Pomůže nám s tím analýza klíčových slov.
K čemu je analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je klíčovým prvkem digitálního marketingu a optimalizace pro vyhledávače (SEO). Slouží k identifikaci termínů a frází, které potenciální zákazníci používají při hledání produktů nebo služeb online. Správně provedená analýza klíčových slov Vám umožní lépe porozumět potřebám a zájmům Vašeho cílového publika a optimalizovat obsah Vašeho webu, aby byl lépe viditelný ve výsledcích vyhledávání. Analýzu klíčových slov je vhodné udělat před vytvořením nového webu, stejně jako pro optimalizaci klíčových slov na již existujících webových stránkách.

Jak postupuji při analýze klíčových slov

  1. Seberu klíčová slova z různých zdrojů:
    • Používám nástroje jako Google Analytics, Google Search Console, Google Ads a Sklik pro získání dat o tom, jaké termíny lidé používají k nalezení vašich stránek.
    • Využívám našeptávače (například Google Suggest) a nástroje jako Collabim pro generování dalších klíčových slov.
    • Prozkoumám konkurenční weby a zjistím, na jaká klíčová slova jsou optimalizovány.
  2. Pročistím a klastruji sebraná data:
    • Odstraňuji duplicitní a nerelevantní klíčová slova.
    • Klastrování znamená seskupení klíčových slov do tematických celků, což usnadňuje další analýzu a tvorbu obsahu.
  3. Přidám hledanost klíčových slov:
    • Používám nástroje, které poskytují data o hledanosti klíčových slov (např. Google Keyword Planner), abych zjistila, jak často jsou jednotlivé termíny vyhledávány.
  4. Stanovím priority pro každé klíčové slovo podle frameworku SEE / THINK / DO / CARE:
    • SEE: Klíčová slova, která přitahují pozornost širokého publika.
    • THINK: Klíčová slova, která ukazují zájem o konkrétní produkty nebo služby.
    • DO: Klíčová slova, která signalizují připravenost k nákupu.
    • CARE: Klíčová slova zaměřená na stávající zákazníky a jejich loajalitu.
  5. Vyhodnotím připravená data:
    • Analyzuji sebraná data a připravím přehled klíčových slov podle priorit a vstupních stránek.
    • V případě potřeby navrhnu úpravy struktury webu a vytipuji příležitosti, jako jsou long tail a low hanging fruit klíčová slova*.
    • Shrnu celkový stav implementace klíčových slov do obsahu webu a navrhnu možná vylepšení.

Objednejte si analýzu klíčových slov a předběhněte konkurenci díky přesně cílenému obsahu a optimalizaci, která přitáhne více relevantních návštěvníků na Váš web.

*Long tail klíčová slova jsou velmi konkrétní fráze s nižší hledaností, která ale mají vysoký konverzní potenciál (konverze = co si přejeme, aby návštěvník na našem webu udělal). Low hanging fruit jsou klíčová slova s nízkou konkurencí, díky čemuž je snazší dosáhnout s nimi dobrých pozic ve vyhledávačích.

Další aktuality

Zaujal Vás článek? Přihlaste se k odběru aktualit.

Tento formulář je chráněn službou reCAPTCHA a vztahují se na něj Zásady ochrany soukromí a Obchodní podmínky společnosti Google.

Přejít nahoru